ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 29 maart 2024 00:17




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 23:46 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Een romantische roman heeft naar mijn idee de bedoeling te plezieren, te amuseren, te ontroeren en je simpelweg mee te voeren naar een romantische wereld. Een wereld waar het weliswaar niet allemaal van een leien dakje gaat en waar de nodige hordes genomen moeten worden voor de liefde overwint, maar waarvan het gelukkige einde bij voorbaat al vaststaat.
Niet alleen wens ik dit van een romantisch boek, ik verwacht het ook.

De warme gloed van het verlangen is een romantisch boek dat je de hele tijd op het verkeerde been zet. Het eerste deel van het verhaal is er een met zo veel kommer en kwel dat het meer leest als een horrorverhaal dan als een romantisch verhaal.
De grootste misleiding is echter dat je al die ellende doorploetert in de volle overtuiging dat het heus allemaal wel goedkomt. Helaas....
Gaandeweg deel twee begon ik te denken dat de ellende in het eerste deel was bedoeld om het boek een literair tintje te geven, want ik begon weer te geloven in een goede afloop. Helaas....
In het derde deel wordt wederom de val van de verwachting gezet. Kathleen vindt het geluk en langzaam, maar zeker, lijkt er naar een gelukkig einde voor Megan te worden toegewerkt. Geheel in harmonie met de rest van het boek moet er eerst een hele hoop (zeg maar, een hele berg) ellende overwonnen worden, maar ik hoopte/verwachtte nu eindelijk het happy end te krijgen dat zowel de hoofdrolspelers in dit romantische drama als ik, de volhardende, hoopvolle lezeres, ten volle verdient hadden.
En gelukkig kregen we dat ook. Megans verhaal kent een onvolprezen, geweldig, warm en zeker langverdiend, happy-end.

Geen luchtige kost dus, dit boek van EM, maar zeer wel de moeite waard, zeker wanneer je weet dat je uiteindelijk toch het einde krijgt dat je al die tijd had verwacht.
Humor kent het verhaal niet, de erotische passages zijn niet uitbundig, maar wel liefdevol en goed passend in de sfeer van het boek, de vrouwelijke karakters zijn goed uitgewerkt, maar de mannelijke karakters hadden meer aandacht mogen hebben.

Petra d.d. 12-07-2004

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Heb weer eens een 'ouwetje' uit de kast genomen.

Het verhaal gaat over drie generaties vurige vrouwen en de mannen die zij durfden te beminnen.

Ik heb geen andere boeken van Elisabeth MacDonald, maar dit exemplaar behoort tot mijn 'standaard'-uitrusting.
Het verdient een plaats tussen de L en de O in mijn kast.
Gewoon een heerlijke roman.

Christy d.d. 27-11-2009

-----------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling