ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 21:33




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Als een ontwakend vuur
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 16:17 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Ben je in de stemming voor wat lichte leeskost? Dan kun je "Als een ontwakend vuur" beter in de kast laten staan voor een andere dag. Maar ben je in de stemming voor een magisch verhaal dat brand van passie op zowel lichamelijk als emotioneel gebied, dan zit je met deze roman van Lowell zeker goed!!
Ik heb werkelijk genoten van iedere pagina van dit betoverende boek! Het boek is zo goed dat ik het met alle macht van de wereld niet neer kon leggen totdat ik de laatste pagina had uitgelezen. De tranen rolde me werkelijk over de wangen, zo meeslepend en gevoelig is het geschreven.
Lowell heeft een unieke schrijfstijl die je naar mijn mening zelden aantreft in historische romans: heel erg meeslepend en vooral heel intens. Van alle boeken die ik tot nu toe van Lowell heb gelezen is dit naar mijn mening de beste. Je kan niet anders dan van de karakters houden, vooral van Duncan (wat een man!!!), zo sterk en toch zo kwetsbaar. Het verhaal en vooral de karakters zijn gewoon heel erg lief (bij gebrek aan een ander woord). Zij is intelligent, kwetsbaar en vriendelijk. Hij staat bekend als de "Schotse Hamer" en is meedogenloos op het krijgsveld maar zit vol mededogen voor Amber. Het sexgehalte is redelijk (het is geen Beatrice Small, maar dat is dan ook niet echt mijn favoriete schrijfster) en met de humor valt het ook reuze mee. Ook de pittige conversaties van Deveraux en Lindsey (die ik gewoon geweldig vind) zijn niet aanwezig, maar toch behoort deze roman tot een van mijn persoonlijk favorieten. Het is namelijk een roman die bij de basics blijft: het gaat eigelijk puur en alleen om de gevoelens van de personages. Geen ingewikkelde verhalen gewoon heel intens!!

Mijn cijfer: 9

Cleopatra d.d. 03-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Cleo, ik sluit me helemaal bij je beoordeling aan. Het is een heerlijk boek om te lezen, beslist een boek om van te smullen.

Monica d.d. 04-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond hem erg goed. Allemaal met veel magie en heel erg goed te lezen. Het is al wel weer een tijd geleden geweest dat ik hem gelezen en herlezen heb, maar vond hem zeker een 7,5 waard.

Karina d.d. 09-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Magisch, romantisch, erotisch en warm zijn de woorden die dit boek beschrijven.
Magisch vanwege de krachten van enkele van de hoofdfiguren én magisch vanwege de schitterende manier waarop Lowell dit verhaal op papier zet.
Romantisch omdat de bitterzoete liefde tussen Amber en Duncan zowat van de bladzijden afdruipt.
Op een eigenaardige manier supererotisch omdat Amber alle gevoelens van Duncan voelt en Lowell weet het effect hiervan in de erotische scenes zo goed te beschrijven dat je het bijna zelf voelt.
Warm omdat dat het gevoel is dat het boek je geeft met al die prachtige volzinnen en beschrijvingen.
Duncan is een man die wordt verscheurd tussen zijn tegenstrijdige beloften uit het verleden en het heden en zijn gevoelens en zijn strijd zijn zo helder als glas en je voelt gewoon zijn pijn.
Amber de Onaanraakbare is een vrouw bij wie iedere aanraking haar helse pijnen bezorgd, behalve die van Duncan. Wie kan het haar kwalijk nemen dat zij optimaal van die aanraking wil genieten?
Hoewel er weinig sprake is van de scherpe dialogen waar ik zoveel van houd en er bijna sprake is van liefde op het eerste gezicht, heb ik werkelijk genoten van dit boek.

Mijn cijfer: 8

Petra d.d. 27-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar... het is niet mijn stijl boek. Dat met die magie, nee, niet zo (Harry Potter vind ik wel leuk hoor). Ik lees liever hr die iets korter geleden plaatsvinden. Dit is zo'n brute tijd. Net als "De vlam van de hartstocht" van K. Woodiwiss, is ook niet mijn "tijd". Wel goed geschreven!

Mijn cijfer: 7 (omdat het mijn smaak niet zo is)

Monique d.d. 27-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Wat een geweldig boek is dit zeg. Het zit vol met romantiek, magie en emoties.
Het gaat over Duncan (aka De Schotse Hamer) en Amber. In het begin is hij zijn geheugen kwijt, maar natuurlijk komt het terug en natuurlijk ook op het verkeerde moment.
Amber is een heks die niemand kan aanraken zonder pijn te hebben, behalve bij Duncan. Duncan is echt een heerlijke man (de snor heb ik maar weggedacht) en Amber heeft werkelijk waar haar leven voor hem over.
Wat het verhaal ook leuk maakt is dat Dominic, Meg en Simon ook echt deelnemen aan het verhaal.

Mijn cijfer: 9

Mascha d.d. 06-12-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Erg leuk verhaal.
Het magische vond ik helemaal niet erg, het hield me juist geboeid!
Ik vind het wel jammer dat de mannen in het verhaal zo hard moeten zijn. Er gebeurd één ding en patsboem, gelijk koelheid en geen genade.
Duncan is wel een schatje voordat hij ontdekt wie hij is, en Amber... ja, die blijft je ook tot het eind boeien.
Erotiek mis je ook niet, het is gewoon precies goed, niet meer niet minder.
Ja, absoluut een boek die ik weer zal lezen.

Mijn cijfer: 9

Hannie d.d. 02-05-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Wat een verschrikkelijk boek!
Na Vurige onschuld en Flonkering van de liefde te hebben gelezen, vond ik dit echt een tegenvaller.
Pas als hij zich herinnert wie hij is, wordt het boek wat leuker.
Ik geef het boek een 4.

Judith d.d. 25-11-2009

--------------------------------------------------------------------------------

Dat is gek... ik vind dit boek juist echt goed! smaken verschillen...

Evelyne d.d. 25-11-2009

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling