ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 11:12




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Heb me lief
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 23:38 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Dit vond ik wel een leuk boek, maar omdat Christopher blind is, was het voor mij al niet meer zo pakkend en het feit dat Gillian zo volgzaam is, is ook soms heel irritant, maar voor de rest is het, zoals ik al zei, een heel goed boek dat je in een keer uitleest.

Sebahat d.d. 04-03-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb alle 3 vertaalde romans van Lynn Kurland en ik moet bekennen dat deze mijn lievelings-HR van Kurland is.
Het is zo tegelijk gelijkend met andere HR's en tóch zo anders! Ik heb zelfs tranen gehuild op een bepaald moment tijdens het lezen van deze roman. Kurland schrijfstijl pakte op mijn emoties. Het is zo romantisch en een triest verhaal tegelijk. Met een happy end wel, dat wil ik jullie meegeven.
Het verhaal speelt zich af in de middeleeuwen. De held komt zo sterk en beschermend over ondanks z'n handicap. Ik kon niet anders dan meevoelen met de emoties van de heldin en ook van hem "houden". Ik kon niet anders dan sympathie voor hem opbrengen. En dat vind ik fantastisch!
De heldin zelf heeft een zeer moeilijke jeugd gehad en draagt in haar volwassen leven de innerlijke littekens nog steeds.
De cover vh boek zegt ook veel, vind ik. Het straalt de sterkte uit van de relatieband tussen de held en de heldin. En dat merk je ook heel sterk in het verhaal. De Liefde met de grote L is hier zeer sterk aanwezig. Je voelt het door de blz heen.
Ik vind ook dat er een moraal in het verhaal zit, maar deze wordt je al gauw duidelijk naar het einde toe (ga ik niet vertellen, dat moeten jullie zelf ontdekken).
Echt verrassend en subliem geschreven! Er zit niet veel humor in deze HR, maar toch genoeg om een glimlach op je gezicht te toveren. En op andere momenten tovert deze HR ook een traan op je wang. Ik heb nog nooit een HR gelezen die beide tegenstrijdige emoties kon oproepen bij de lezer.

Mijn cijfer: 10 (en ik geef zelden een 10 aan een boek)

Leila d.d. 06-09-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het een leuk boek, maar niet super.
De eerste helft is doorspekt met een zalige, droge humor (voornamelijk vanwege de sarcastische opmerkingen en gedachten van Christopher) en tegelijkertijd met een hoop gehuil van Gillian.
Ik vond het erg moeilijk me in te leven in Gillians leefwereld. Misschien had dat beter gegaan wanneer haar leven vóór Christopher wat beter beschreven zou zijn geweest, maar meer dan een paar opmerkingen werden hier niet aan besteed. Toch is het juist Gillians jeugd die van haar dit bange, huilerige wezen heeft gemaakt en daardoor had die jeugd wel iets meer aandacht mogen hebben.
In het tweede deel van het boek wordt er voornamelijk gehuild (door zowel Christopher als Gillian) en al die tranen begonnen me op een gegeven moment werkelijk de keel uit te hangen.
Het verhaal op zich was goed, het gegeven dat Christopher blind was vond ik een leuke twist.
De relatie tussen Gillian en Christopher ontplooid zich tot een zeer liefdevolle relatie, bij vlagen zelfs een beetje zoetsappig.
De erotische scenes laten veel aan de fantasie van de lezer over en kennen weinig hoogtepunten (nou ja, voor de lezer dan, ahum).
Ik vond de bijfiguren Jason en Colin geweldig!

Mijn cijfer: 7,5

Petra d.d. 10-09-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het een geweldig boek. Aan het feit dat Christopher blind was moest ik wel even wennen, maar het is weer eens wat anders. Ik heb in ieder geval genoten van dit boek.

Inge d.d. 13-09-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Een mooi verhaal. Ik vind het wel gedurfd de held Christopher blind te laten zijn. Toch vond ik hem wel stoer.
Op een gegeven moment moest ik wel door een heel tranendal zwemmen! Af en toe te veel van het goede.
Wat wel weer een kunst is (vind ik), de manier waarop Kurland Gillian en Christopher op een mooie wijze naar elkaar toe liet groeien. Er is liefde genoeg in dit verhaal.
Jason en Colin speelden een geweldige bijrol.
Dit boek vind ik lekker zoetsappig (in positieve zin). Echt heerlijk even wegzwijmelen en de zakdoek bij de hand (is het niet voor jezelf, dan mogen Gillian en Christopher hem toch wel gebruiken?

Hanny d.d. 08-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben het helemaal met je eens. Zeker de bijrollen van Jason en Colin zijn geweldig uitgewerkt. Ik vond het boek over Colin ook erg leuk, ik hoop dat het boek over Jason ooit nog vertaald gaat worden.

Mascha d.d. 08-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Die tranen... daar ben ik het helemaal mee eens. Alsof ik naar een aflevering All you need is love zat te kijken zeg.

Linda d.d. 08-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb vandaag dit boek gelezen, en ik vond het zeker een goed verhaal.
Het is even wennen in het begin vanwege het feit dat Chris blind is, maar op een gegeven moment is dat gevoel absoluut verdwenen.
Ik vond het inderdaad weleens erg softie, maar alle liefde maakte het ook wel weer goed.

Mijn cijfer: 7,5

Realynn d.d. 17-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vind dit een heerlijk boek om lekker bij te zwijmelen. Dat hij blind is maakt het verhaal er alleen maar romantischer op! Het is weer eens wat anders dan altijd maar die perfecte mensen (knap, maatje 34 enz).

Jilly d.d. 17-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling