ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 16:49




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Schenk me je hart
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 23:36 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Dit is ronduit een geweldig boek. Temeer omdat er een verband getrokken wordt door het heden (waar je kennismaakt met de eigenzinnige hoofdpersonage Jessica Blakely) en het verleden (waar ze de liefde van haar leven, Richard de Galtres, treft). Op hele humoristische wijze krijg je de mogelijkheid een kijkje te nemen in de middeleeuwen door de ogen van een moderne vrouw en de dingen die een moderne vrouw, en ik zeker, zal missen: chocolade en nog eens chocolade. Heb erg genoten van deze roman en kan 'm iedereen aanraden!

Mijn cijfer: 8,5

Cleopatra d.d. 26-04-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Heel mooi boek, vooral wanneer ze steeds probeert aan hem te ontsnappen. Geschreven met humor, heb veel gelachen. Hartstocht was wat minder, kwam er eigenlijk niet in voor.

Mijn cijfer: 8,5

Jacquelien d.d. 14-07-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben het met je eens. Ik vond het ook een erg leuk boek om te lezen.

Mijn cijfer: 8

Mascha d.d. 14-07-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Save the best for last... nou, dat kun je van deze Kurland wel zeggen!
Wat een heerlijk romantisch boek!
Richard is een sombere, in zichzelf gekeerde, nukkige man, maar, zoals ik al vaker heb gezegd, een held is zo goed als zijn heldin hem laat zijn en Jessica laat Richard geweldig zijn!
Ze commandeert hem, negeert hem en drijft hem bij tijd en wijle half tot waanzin, maar bij haar vindt hij ook de liefde en tederheid die hij zo hard nodig heeft.
Hun relatie is een waar genot om te lezen, want ze zijn het zelden eens en bekvechten constant, maar zijn daarin juist heel grappig met elkaar.
Wat mij betreft is dit een fabelachtig goed boek met maar één domper: dat heen en weer gereis in de tijd.
Ik hou niet van tijdreisverhalen en ik hou er al helemaal niet van wanneer men moeiteloos door de tijd heen en weer hupt (één keer wil ik nog wel als wonderlijk accepteren, telkens heen en weer op basis van een wens gaat me echt te ver) en dan zelfs ook nog ruimschoots moderne middelen naar het verleden vervoerd, waardoor we op het einde een middeleeuwse edelman met een discman op z'n hoofd aantreffen. Dat gaat me dan echt te ver.
Mijns inziens had Kurland dit verhaal ook (iets anders uiteraard) zonder het tijdreizen kunnen vertellen.

Mijn cijfer: 8+ (zonder de tijdreizen was het zeker een 9 geweest).

Petra d.d. 16-09-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het boek een tijdje geleden gelezen, en ik vond het wel een grappig detail hebben: de zaken die ze heeft geleerd in het heden en daar in het verleden tracht te verwezenlijken. Verder vond ik het bijzonder goed geschreven!
Kurland behoort tot mijn lievelingschrijfsters; ze schrijft zeer gevarieerd: dus niet één type held en heldin. Als je Heb me lief en Schenk me je hart met elkaar vergelijkt dan merk je duidelijk dat verschil.
Ik hou ervan verrast te worden, en dat is haar iedere keer weer gelukt.

Mijn cijfer: 9

Leila d.d. 16-09-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Tja, het tijdreizen...
Het is zeker de moeite waard om het te lezen!!
Alleen is het voor mij lang niet zo pakkend en ontroerend als "Gevangene van mijn hart (van JD)". Romantiek zit er zeker wel in.

Mijn cijfer: 8 (vanwege het verdriet van Richard)

Realynn d.d. 11-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit een schitterend boek.
Ik heb vaak krom gelegen van het lachen en verder had het ook gewoon alles wat een boek moet hebben... behalve de erotiek die vrijwel afwezig was...

Mijn cijfer: toch een 9 (ik heb echt genoten!)

Frenia d.d. 12-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het een geweldig boek, ik had echt moeite om het neer te leggen.
Hij is in het begin Richard de ongenaakbare waar iedereen bang van is, dan komt zij en ziet helemaal niet waarom ze bang voor hem zijn, wat hem dan weer verschrikkelijk irriteert. Op den duur is hij met momenten een mak lammetje. En dan loopt zij altijd maar weg met paard, supergrappig.
Er zit inderdaad niet veel erotiek in, maar dat stoort niet, de humor overheerst hier.
Echt erg leuk geschreven en een aanrader.

Mijn cijfer: Ik geef het een 8,5 (omdat 'Gevangene van haar hart' van JD toch dat ietsje meer heeft, anders kreeg het boek een 9)

Lizzie d.d. 13-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Het verhaal en emoties waren prachtig, al miste ik wel wat meer beschrijving van de 'sensuelere scenes'. Ik heb er van genoten en hij is echt de moeite waard!

Amargith d.d. 05-12-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Een erg leuk boek.
Toen ik de achterflap las had ik zoiets van nee... weer een tijdreis verhaal. Maar gelukkig was dit een verhaal dat mij niet bekend voorkwam en niet ongeveer 'the same story' was.
Jessica, een vrouw met pit in haar lijf, erg leuk dat ze hem altijd van repliek diende.
Richard, een pummel, hij kon af en toe wel eens lief zijn, maar als je het boek leest weet je waarom hij zo hard is. Maar Jessica houdt vol en het komt eindelijk toch goed met ze.
Ik vond wel dat het stukje met Kendrick wel wat meer kon worden uitgewerkt, het stuk dat Kendrick een paar dagen/weken doorbracht met hun was leuk enzo, maar op het moment dat hij doodgaat mocht het van mij wel wat meer uitgewerkt worden.
Richard vond iets en gelijk, zoof... terug naar Jessica en het was over? Beetje stom.
Maar al met al een super boek, alhoewel er geen seks in voorkwam miste ik het helemaal niet. De romantiek en de rest van het verhaal maakte het allemaal goed.

Mijn cijfer: een dikke vette 9!!

Hannie d.d. 31-12-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Wel een aardig boek, eventjes dacht ik dat het saai werd.
Het einde was weer goed.
Tot nu toe vind ik het tijdreisverhaal van Jude Deveraux Gevangene van haar hart het beste.

Dit boek geef ik een 8 min

Sonja d.d. 01-8-2009

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling