ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 29 maart 2024 00:09




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 23:35 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Ik vond dit toch best een mooi boek.
Ik geef graag toe dat ik niet zo hou van de periode waarin het algemeen aanvaard was om pruiken te dragen voor zowel vrouwen als heren. Daar ligt dan ook voor mij het probleem, want mijn fantasie heeft er toch wel moeite mee om een leuke vent met pruik voor te stellen.
Maar afijn, om terug te komen op het verhaal, er komen best een aantal pittige dingen in voor.
Qua familie en relaties in het algemeen. Het feit dat Roger homo is maakte voor mij niet zoveel uit, op een vreemde manier vond ik dat hij juist degene was waardoor het boek mij bleef boeien.
Helaas zit er geen happy end aan dit deel, maar het vervolg 'Van aangezicht tot aangezicht' schijnt wel beter af te lopen (naar horen zeggen). Ik ben ook in dat deel begonnen, maar heb dat nooit uitgelezen omdat Roger daar niet meer in voorkomt en tja, dat was nou net voor mij de drijfveer bij het vorige boek.
Eindconclusie: een verhaal met veel facetten, het is echter niet de bekende opzet. Veel informatie van buitenaf (niet altijd hinderlijk, vaak wel noodzakelijk). Een stevig, goed boek.

Mijn cijfer: 7,5

Realynn d.d. 01-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Wat bij de inhoud staat beschreven is echt maar het begin van het boek, hoor!
Een heel mooi boek! Maar niet zoals een standaardhistorische roman, want er is geen happy end. Ze krijgt met de nodige ellende te maken, geen trouwe man, veel doden, maar wel een verhaal dat blijft plakken! Heel mooi beschreven allemaal. Ik heb menig traantje gelaten!!
Het wordt niet beschreven uit Barbara's oogpunt alleen. Van ieder personage in het boek krijg je wel eens zijn gedachten te lezen, heel anders... er zijn dan ook heel wat nevenpersonages (ze heeft een hele grote familie).

Als Barbara te horen krijgt dat ze met Roger moet trouwen is ze eigenlijk heel blij, want ze houdt al haar hele leven van hem (hij was een vriend van haar grootvader). Maar Roger is zoveel ouder dan haar en heeft al een heel (liederlijk) leven achter zich, en wil niet echt veranderen... en daar begint de misère... Ook al houd hij wel heel veel van Barbara, hij kan toch de verleiding niet weerstaan om (weer) een relatie te beginnen met Philippe (jaja, een man...). Maar het is zodanig beschreven dat je echt niet kwaad kan zijn op Roger en je leeft zo met hem mee... pfff...!
Dan is er een breuk tussen hen als Barbara het ontdekt en zijn we vijf jaar verder. Ondertussen heeft Barbara ook minnaars gehad, maar kan ze toch Roger niet vergeten (en hij haar ook niet) en proberen ze stilaan weer naar elkaar te groeien. Maar ook dat blijft niet duren, want Roger wordt ziek en na een lang ziekbed sterft hij, waardoor Barbara als weduwe en bankroet alleen achterblijft.
Door haar grootmoeder (de hertogin, die ook een zeer grote rol heeft in verhaal) vertrekt ze naar Virginia om een plantage te beginnen (en een nieuw leven).

Hetgeen ik hier beschreven heb, is eigenlijk de rode draad door het verhaal, maar er gebeurt zoveel meer, er zijn zoveel meer personages... het is echt een aanrader!!

Ladybug d.d. 19-05-2009

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling