ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 29 maart 2024 13:44




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: De geur van de nacht
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 23:30 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Leuk boek, niets meer, maar ook niets minder. Toen ik het boek uit had, bedacht ik mij dat dit hele boek, bijna 350 pagina's lang, draait om één zin. Wanneer Charlotte die ene zin uit had gesproken op bladzijde 75 of zo, was het boek direct klaar geweest. Begrijpelijk dus dat ik me het grootste deel van het boek zat te ergeren dat zij niet gewoon die ene zin riep (ik ga die zin niet verklappen, want dat is niet leuk voor degenen die het boek nog gaan lezen).
Eloisa James is een fantastisch vertelster en dat laat ze met dit boek weer duidelijk blijken.
Alex is gewoon een vent om verliefd op te worden, ondanks het feit dat hij af en toe verschrikkelijk opvliegend, onnadenkend en errug dom bezig is.
Charlotte is lief, veels te lief. Gevolg is dat zij ten tijde van zijn 'buitjes' alleen maar in huilen uitbarst en amper tegengas geeft. Omdat ze echter zo lief is, vergeef ik het haar.
Het verhaal bevat niet zoveel knallende dialogen, humor of knetterende erotiek, maar is bij tijd en wijle wel superromantisch.

In dit boek valt vooral de rol van Sophie York op. Je krijgt zin om meer van haar te lezen en dat kan gelukkig ook. In De wilde bruid komt Sophie als hoofdrolspeelster terug en hóe! De wilde bruid is tot nu toe mijn favoriete EJ.

Mijn cijfer: 7+

Petra d.d. 05-05-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Tot ongeveer halverwege het boek kon ik niet lekker in het verhaal komen. De personen bleven vooral oppervlakkig. In de tweede helft begon het allemaal wat meer te spetteren en kregen de hoofdpersonen ook wat meer kleur. Alhoewel die Alexander behoorlijke neigingen had tot onnadenkende bullebak, had hij toch ook wel zijn betere momenten (en dan vooral heeelemaal op het einde!). Toen ik ook nog wat traantjes had moeten wegpinken kon ik concluderen dat het boek geen topper was, maar toch de moeite waard om te lezen. Ik ben ook benieuwd hoe het Sophie en vermoedelijk Patrick (?!) vergaat.

Mijn cijfer: 7

Sandra d.d. 12-05-2004

--------------------------------------------------------------------------------

In tegenstelling tot de meeste auteurs van vandaag, krijgt Eloisa James het voor elkaar om een roman neer te zetten vanuit een alwetend perspectief en hierbij zowel de hoofd- als de bijkarakters aan het woord te laten en geeft de lezer de mogelijkheid ook ieders gedachtegang te volgen. Dit is vrij uniek en op een zeer vernuftige manier gedaan dat het totaal niet storend is als lezer. Er wordt naar mijn mening op een wel hele aparte manier extra diepgang gegeven aan het verhaal zonder de lezer te verwarren. Deze roman begint dan ook zeer veelbelovend en verfrissend maar kan mij jammer genoeg niet van begin tot eind boeien. Te veel misverstanden die te lang worden doorgetrokken worden zorgen er voor dat het verhaal iets van zijn glans verliest. Voeg hier een lange en onnodige scheiding van de hoofdpersonages aan toe, en dit bijna-plezierig verhaal wordt in plaats daarvan een ontsierend geheel en op het laatst zelfs een beetje saai om nog maar te zwijgen over voorspelbaar.
Zonder al te veel prijs te geven van het verhaal zal ik proberen aan te geven waarom dit een ‘potentie-roman’ is in mijn ogen; close enough maar nét niet.

De eerste zinnen van het boek beginnen vrij goed.
’Een week voor Charlottes zeventiende verjaardag veranderde haar leven; het viel als een glanzende speelbal in twee helften uiteen: ervoor en erna.’
In feite, ondanks enkelen nogal vreemde uitdrukkingen (haar gezicht is gericht als een vraagteken... huh??) is het boek zeer leesbaar in de eerste helft. Ik kan zien waarom de uitgevers haar een hardcoverovereenkomst aanbieden. Met tijd en praktijk, kan zij waarschijnlijk uitgroeien tot een goede historische roman schrijfster. De eerste helft is wat een historische roman moet zijn; lief met een pittige ondertoon, charmant en sexy.
Mijn interesse in het lezen van het boek begon bij ongeveer het midden te tanen. Toen de bruiloftsdatum naderde begon het boek een beetje saai te worden. Erger werd het echter toen de misverstanden tussen de hoofdpersonages zich begonnen voor te doen. Het gedrag van Alex tegen Charlotte wierp een beetje een schaduw op het boek. Op een gegeven ogenblik had ik mijn buik er een beetje vol van. Zelden heb ik in een historische roman zulk verbaal misbruik door de mannelijke ‘held’ meegemaakt als in deze roman. Hij is kinderachtig en vervelend, helemaal niet een interessante of zelfs leesbare held om nog maar te zwijgen over wat dat doet met de sfeer: het zwijmelgehalte werd teruggebracht tot een vriespunt.
Charlotte is in het begin erg naief, maar ze maakt een omschakeling (ten goede overigens) naar mate het boek vordert. Beetje jammer dat ze haar sterke karakter niet gebruikt om Alex en het misverstand dat er tussen hen heerst op te lossen. Op sommige punten is Alex de typische romantische held; heel charmant, sterk en een geweldige vader. Beetje jammer dat zijn charme begint af te zwakken op de momenten dat de misverstanden tussen beiden hoofdpersonages zich voor doen.
Ondanks het feit dat bovenstaand niet echt lovend klinkt is het boek echter wel sensueel en sexy.
De zijdelingse karakters zijn erg levendig, ongewoon en vermakelijk. Door het feit dat James heel goed verschillende karakters neer kan zetten wordt je nog meer dan gewoonlijk nieuwsgierig naar hen. Mocht je niet van boeken houden waarin je naast de gedachten gang van de hoofdpersonages ook in de gedachtegang stapt van de andere personages, dan zou ik dit boek laten staan. Normaal gesproken houd ik niet van dit ‘headhopping-fenomeen’ omdat dit al gauw onduidelijkheid en irritatie op roept in een boek. Toch heeft Eloisa James juist dit gedaan zonder storend over te komen.

Moet zeggen dat ik toch erg nieuwsgierig ben geworden naar het vervolg van dit boek door de veelbelovende Sophie.

Mijn cijfer: 7

Cleopatra d.d. 10-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------

OOOOOOOOh wat een heerlijk boek!! Echt geweldig, al had ik wel heel vaak de neiging om Alex de nek om te draaien! Maar eind goed al goed gelukkig.

Mijn cijfer: Dit boek is toch wel een vette 9 waard

Isabella d.d. 13-09-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Na de achterflap gelezen te hebben, MOEST ik gewoon aan dit boek beginnen!
Jammer genoeg kon de veelbelovende achterflap alleen het niet helemaal waarmaken.
Een leuk boek, met vrij pittige personages en toch wel wat erotiek, maar er had toch nog nét ietsje meer pit in mogen zitten en ook humor miste ik wat. Hij komt, vind ik, niet helemaal mooi uit de verf. Het einde(de geboorte) was echt heel erg ontroerend, maar toch ergens wel nog wat ongeloofwaardig...

Mijn cijfer: 7,5

Frenia d.d. 24-09-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb vannacht tot ongeveer 5 uur aan het lezen geweest in dit boek. Als ik een boek leuk vind, dan moet ik hem uit hebben hè, ik moet dan weten hoe het eindigt.
Ik vond het echt een heel leuk boek, lekker weer eens een keer janken bij een boek, zalig.

Maryen d.d. 15-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Dit boek vind ik jammer genoeg helemaal niet goed. De cover zag er nochthans veelbelovend uit: gemaskerde vreemdeling brengt haar hart op hol en Charlotte laat zich verleiden.
Het begin van het verhaal vind ik goed, maar dan wordt het al snel saai. Er zat echt geen tempo in het verhaal en ik vond het ook heel voorspelbaar. Er zat ook heel weinig erotiek in. Ik ben nu wel geen Small fan, maar zo braafjes hoefde het nu ook weer niet. Nee, echt niet mijn stijl.

Inge d.d. 25-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond Alexander een beetje tegen vallen. Het begin vond ik harstikke goed, maar.....

Ik werd de misverstanden op een gegeven moment zat.

Uiteraard komt het goed , maar ik ergerde me wel dood voordat het in orde kwam.

Je moet hem echter wel lezen omdat dit boek het eerste deel is van een serie van drie.

Cijfer: 7

Sonja d.d. 04-04-2009

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling