ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 29 maart 2024 00:05




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 sep 2015 13:53 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 nov 2008 19:55
Berichten: 187
Zoals de achterkant al zegt, is dit een beetje een ander verhaal. Adrian en Evelyn zijn al eerder genoemd, tenminste, ik dacht dat ik al een keer nieuwsgierig was gemaakt naar hun verhaal. Ze hebben elkaar al gevonden en zijn dus dolverliefd. Dat blijkt uit alles en geeft echt aan hoe heerlijk romantisch dit boek is. Toch haalt dat ook een beetje de spanning uit het verhaal, want tja, ze hoeven niet per se nog moeite voor elkaar te doen. Er gebeurt een beetje weinig omdat het al allemaal zo zoetsappig goed geregeld is.
Alexander heeft er een beetje spanning in proberen te brengen door een vertrouwensbreuk, waardoor ze ook wel weer weten dat ze niet zonder elkaar kunnen. Ook door een plannetje van Adrian, dat uiteindelijk maar weinig voeten in de aarde heeft.
Het beslaat niet zoveel bladzijden als ik had verwacht. En dan hebben we ook nog een complot, wat op zich een grote rol lijkt te spelen, maar op het allerlaatst toch nog even uit de lucht moet worden gegrepen om er een kleine verwijdering in te brengen.

Het boek kwijlt zowat van de romantiek en hoewel het een keer wat anders is en best fijn om te lezen, vind ik het toch interessanter als de relatie nog tot stand moet komen.
Gelukkig vinden bijpersonages hier nog de liefde en hebben we nog eventjes de familie van Adrian die eigenlijk fantastisch is.
Dankzij Alexanders schrijfstijl en dus ook het goede vertaalwerk, leest het boek wel erg snel. Leuke personages, lekker veel romantiek en lieve woordjes, maar weinig erotiek (wat op zich te verwachten viel) hebben het boek wel gered. Het verhaal zelf was eigenlijk magertjes.

Toch een 8

Alicia d.d. 04-05-2013

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Engeland 1886. Adrian en Evelyn Hadley-Attwater zijn al een tijdje gelukkig getrouwd. Toch hebben ze beiden een geheim verleden waarover ze niets aan de ander verteld hebben. Wanneer Evie onverwacht weer haar activiteiten van spion moet opnemen, krijgt Adrian achterdocht. Hij denkt dat ze een affaire heeft.
Het is een middelmatig verhaal dat voor één keer eens over een gelukkig getrouwd stel gaat. De relatie tussen hen beiden is niet passioneel. Hun vertrouwen in elkaar krijgt immers een ernstige deuk en Evie ‘verlaat’ haar man. Ik vond dat ze dat beiden nogal gelaten opnamen. Hier had ik wat meer vuurwerk verwacht, wat intense emoties of hoogoplopende ruzies, maar nee, niets van dit alles. Zelfs de spannende scènes missen spanning. Er is slechts een beetje erotiek.
Ik vraag me af of de schrijfster ooit nog een verhaal schrijft over Portia, die in de drie delen van deze reeks een nevenpersonage is. Haar verhaal is namelijk nog niet af.

Cijfer: 7

Martine d.d. 06-03-2014

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling