ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 13:15




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tot aan de dageraad
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 23:22 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Ik moet zeggen dat ik dit een geweldige schrijfster vind en een erg goed boek.
Het is romantisch, passievol, ontroerend, kwetsbaar, eigenlijk gewoon perfect geschreven, leuke humor, gewoon heerlijk om te lezen.
Ook wordt de spanning goed opgebouwd voordat de passie naar buiten komt :).
Je zult er zeker van genieten als je dit boek koopt. De personages en hun karakters zijn perfect neergezet.

Mijn cijfer: een dikke 9

Kaantje d.d. 01-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Een zeer goed boek. Intelligent geschreven, een leuk verhaal, twee goede karakters, de relatie tussen de twee hoofdpersonen wordt steeds interessanter naarmate ze oprechter tegen elkaar worden, geen uitgebreide detailbeschrijvingen en een aantal aardige plotwendingen.
Weinig humor, geen echt knallende dialogen, maar meer een rustige onenigheid.
Er is echter één ding waarmee deze roman zich duidelijk onderscheidt van andere boeken en dat is de sensualiteit die het boek uitstraalt.
De erotische spanning wordt echt enorm goed opgebouwd en druipt uit elke blik, elk gebaar en elk ander contact dat de twee hoofdpersonen met elkaar hebben.
Je voelt de spanning als het ware van de bladzijden komen zonder dat dat door de schrijfster met zoveel woorden wordt beschreven. Werkelijk zeer knap gedaan.

Mijn cijfer: 8,5

Petra d.d. 03-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Wat een prachtboek! Ja, wat een toppertje!
Voldoende humor, romantiek en spanning, eigenlijk zat alles er wel in.

Mijn cijfer: 9

Nol d.d. 04-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb net dit boek uitgelezen en was vol verwachting aan het boek begonnen door jullie reacties hierboven. Helaas ben ik het niet compleet met jullie eens. Ik vond het niet een super goed boek. Ik vond het meer een gewoon boek.
Het verhaal vond ik niet super leuk, interessant of spannend. Het viel allemaal een beetje tegen. Het begin vond ik vooral vrij traag. Halverwege vind ik het verhaal wel spannend worden, maar dat zakt daarna weer weg.
Kortom, een normale HR, zonder echt iets speciaals voor mij. Zou hem niet snel weer lezen.

Marita d.d. 11-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Marita, ik ben het met je eens, het is geen super boek. Ik was er vrijdagavond in begonnen, maar heb het na 150 blz weggelegd en pas een paar dagen later weer opgepakt. Toen werd het pas spannend. Ik vond dat ze te veel met bijv. naamwoorden werkt en dat leest gewoon niet lekker weg.
Ik geef een voorbeeld, dus als je het nog moet lezen, sla dit * dan over.

* Het stuk dat ze er achter komt dat Vergil te maken heeft met die fabriek:
Beelden van Italië vielen als door een mokerslag geveld aan scherven. De fragmenten regenden door haar verbijsterde geest.
Leuk omschreven hoor, maar niet te veel graag.
Verder vond ik het verhaal van de zelfmoord van Vergil's broer rommelig geintroduceerd en had de dader maar een matig motief.
Wat ik wel goed vond waren de dialogen tussen Vergil en Bianca en de opgebouwde sexsuele spanning.
Einde voorbeelden *

Al met al een aardig boek.

Mijn cijfer: 7,5

Karina d.d. 12-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Eigenlijk is het allemaal waar wat in jullie beoordelingen staat, hoe verschillend ze soms ook zijn. Ik ben blij dat ik het boek heb (gelezen). Als ik het in een paar woorden moet omschrijven: verfijnd, emotioneel, liefdevol.
Er werden prachtige volzinnen gebruikt. Het leek soms wel poëzie.
Ik heb het gelezen als een film. Het kabbelde rustig door naar de climax. Ik had dat "kabbelen" iets meer als "golven" willen zien.
Absoluut het lezen waard!

Hanny d.d. 16-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het niet echt een boek dat ik meteen zou herlezen, maar nou ook geen slecht boek. Beetje tussenin dus. Op bepaalde ogenblikken wordt het boek wel heel goed en dan is het plots weer minder. Voor mij is een goed boek een dat van het begin tot het einde boeit.

Mijn cijfer: een magere 7

Jodi d.d. 16-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Wow, wat een goed opgebouwde spanning in de boek zeg! Ik vond het echt geweldig hoe de schrijfster de chemie tussen de hoofdpersonen zo goed kon verwoorden, het droop gewoon van de pagina's!
Helaas werd het na het 'samenkomen' (haha wat een woord daarvoor) toch minder spannend allemaal. Ik vond dat zij toch wel wat erg aan het zeuren was over hoe moeilijk het allemaal wel niet voor haar zou zijn om met Vergil te trouwen. Uiteindelijk was dat een beetje blabla die een beetje te lang duurde. De schrijfster heeft daarna ook het boek heel abrupt geëindigd. Opeens was ze eruit en was alles opgelost (dat was toen het boek zeg maar nog maar 2 pagina's duurde...).
Al met al vond ik het toch een erg goed boek: de spanning in het begin was erg goed en de beschrijvingen van de gevoelens en personen vond ik ook erg goed.

Mijn cijfer: 8

Alayna d.d. 05-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling