ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 29 maart 2024 00:33




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: De Spaanse bruid
BerichtGeplaatst: 30 nov 2008 13:40 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
De boeken van Georgette Heyer lezen voor mij altijd als een soort klucht. Het is vooral haar humor waar ik warm voor loop en daarom vind ik dit ook zo'n fijne schrijfster.
Ook in De Spaanse bruid is er weer volop sprake van humor, maar helaas is er weinig interactie tussen de hoofdrolspelers. Ik vond de Spaanse bruid zelf, Dominica, ook een nogal mat tiepje en ze bekoorde me niet erg.
Beauvallet is een schelm van de eerste orde, maar net iets té. Hij begeeft zich met een glimlach in de grootste gevaren en lijkt zich nooit van het gevaar bewust. Dat hij zoveel rikeert om Dominica tot zijn bruid te maken is dan ook nauwelijks heldhaftig te noemen, hij lacht toch gewoon om het gevaar.
De show wordt echter gestolen door de bediende van Beauvallet, Joshua. Joshua houdt hele gesprekken met zichzelf en die zijn werkelijk een genot om te volgen.
Al met al een aardige Heyer en uitstekend geschikt om te lezen in de tram op weg naar en van mijn werk (paste ook lekker makkelijk in m'n tas).

Mijn cijfer: 6

Petra d.d. 05-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling