ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 14:38




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Furieuze liefde
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 23:10 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Het boek is in twee delen gesplitst; het eerste deel gaat over Rebecca en het tweede deel gaat over haar dochter Shalada.
Ikzelf vond dat de schrijfster de sfeer van de tijd van de heksenvervolging wel goed heeft neergezet, maar qua verhaal vond ik het toch iets te sinister en dramatisch naar mijn smaak. Het is absoluut geen luchtige roman en het laat duidelijk zien hoe bijgelovig en wreed de mensen toentertijd tegen elkaar konden zijn, en hoe het geloof een heel erg grote rol speelde.
Rebecca gaat vanaf de eerste pagina's werkelijk door een hel heen: ze ziet haar moeder voor haar ogen doodgaan (die notabene ter dood veroordeeld is door niemand minder dan Rebecca's verloofde!), wordt door deze schoft ook nog eens op het randje van geestelijke labiliteit gebracht en beland als klap op de vuurpijl aan het eind zelf zowat op de brandstapel. Het valt me eigenlijk nog mee dat het boek een happy end heeft!


Mijn cijfer: Ik vind dat dit verhaal een 6,5 verdient. De vlam van het zuiden vond ik persoonlijk beter, maar dit boek is qua sfeer niet slecht.

Lizz d.d. 21-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------

In een heel ver verleden alle boeken van CG gelezen. Zij heeft een vrij opmerkelijke schrijfstijl.
Ik ben het met Lizz eens als zij zegt dat dit boek aan de sinistere kant is.
Omdat het al zo'n tijd geleden is dat ik dit boek heb gelezen weet ik niet meer hoe het afloopt. Maar in mijn geheugen staat wel die etterbak gegrift. Type fatsoen moralist met sterk afwijkende ideeën hoe hij een meisje moet behagen. Zou hij überhaupt buiten zichzelf, een meisje, willen behagen, dan.
Hoewel ik aardig wat boeken meerdere keren lees, had ik die behoefte bij geen van mijn boeken van CG.

Mijn cijfer: zou rond de 6,5/7 hebben gelegen.

Priscilla d.d. 22-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling